Generelle oplysninger

New ShipShape A/S
Rungsted Havn 1
2960 Rungsted Kyst

info@shipshape.dk

T +45 4586 8500

CVR 31857953
Etableringsår: 2008

 

Bestilling og priser
Alle priser er inkl. 25% moms, hvor intet andet nævnes, og der tages forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og tastefejl. 

 

Betaling
Du kan betale med Dankort, MasterCard, Visa, Visa Elektron og MobilePay

Levering

ShipShape sørger for levering med PostNord (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen.

Batterier og andre tunge/lange varer vil altid blive sendt med fragtmænd ufranko.

ShipShape tilstræber at alle ordre bliver sendt i løbet af 1- 4 arbejdsdage, såfremt de bestilte varer er på lager.
ShipShape forbeholder sig endvidere retten til at ophæve ordren i tilfælde af varen er udsolgt. 
Alle varer sendes med GLS med mindre du som kunde har valgt anden transportør.

Ved levering til Færøerne, Grønland og udland vil der blive opkrævet de faktiske forsendelsesomkostninger.

 

Fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret) 
Du har 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag du:

1. har modtaget din vare

2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en odre, og som leveres enkeltvis

3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende mail til:  info@shipshape.dk.  Din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular, nederst på denne side og sende med retur. 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Fortrydelsesret
Der er 100 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Leveres ordren af flere omgange er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare.
Hvis du vælger at fortryde et køb, er det ikke nok at afvise pakken. Du skal i stedet sende en mail til info@shipshape.dk med besked om, at du vil fortryde købet. Derefter skal du blot returnere varen inden 14 dage efter du har sendt mailen.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer med en samlet værdi mere end kr. 250,-
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 75

 

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  2. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
  3. Varer specielt bestilt til forbrugeren i større antal. 
  4. Varer over 1.000 kr. som ikke lagerføres i butikken. 
  5. Returnering af alle palby varer købt for over 30 dage siden, fratrækkes der 15% af købsprisen.

 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

New ShipShape A/S
Rungsted Havn 1
2960 Rungsted Kyst

Pakker sendt til Pakkeshop / Pakkeboks modtages ikke.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) 
Købelovens mangels regler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.shipshape.dk har du selvfølgelig 2 års reklamationsret Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

 

Varen sendes til:
New ShipShape A/S
Rungsted Havn 1
2960 Rungsted Kyst

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til direktør Martin Rasmussen info@shipshape.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Du kan finde en formularen til udfyldelse her 
Forbrugerklagenævnet www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

 

Forbehold: Der tages forbehold for tryk / tastefejl, prisændringer/stigninger eller forkert prissætning samt udgåede og udsolgte varer.